Bartók Béla Elméleti Líceum

Temesvár

Élménybeszámoló a tizenkettedikesek tanulmányi útjáról

Április 21-én a három XII. osztály útnak indult a várva várt bécsi kirándulásra. A hosszú út után, 15 órakor meg is érkeztünk a Schönbrunni kastélyhoz, ahol mintegy két óránk volt felfedezni a kastélyt és ennek kertjeit. Sokunk szerint a látvány csúcspontja a Neptun kút volt, valamint a kastéllyal szemben elhelyezkedő Gloriette. Estefele a vidámparkban a diákok próbára tehették a bátorságukat. Rengetek lehetőség volt, mint például az óriáskerék, hullámvasutak, a száz méter magasságú körhinta vagy a szabadesés kipróbálása. Az élménydús nap után a szálláson jó hangulatban zártuk az első napot.
Reggel az első úti cél a Burggarten volt, majd az Albertina múzeum és a világhírű Operaház impozáns épületét tekintettük meg. Az épületeket kívülről megszemlélve tovább szeltük a várost. A Bécs szívében lévő egyik legrégebbi és leghíresebb épületet, a Szent István Székesegyházat kerestük fel, amelyet lehetőségünk volt belülről is alaposan megtekinteni. Idegenvezetőnk Bánkúti Ignác volt. Délután a Belvedere múzeum csodás látványosságai, majd a Kunsthistorisches (KHM) múzeum impozáns termei kerültek sorra. A parlament és a Rathaus látványával zártuk a napot ahol játékesttel vezettük le a nap fáradalmait.
A harmadik nap egy újabb főváros, Pozsony került sorra. Bár az úton mindenki fáradt volt, amikor odaértünk elámultunk a város szépsége láttán. Borgyányi Mihály idegenvezető sokat mesélt nekünk a város történetéről és megtekintettünk néhány fontos épületet, mint például a Pázmány Péter Gimnáziumot, amelyben Bartók Béla is tanult és a pozsonyi várat. A városi sétát fagylaltozással zártuk, amely energiával töltötte fel a társaságot. Bánatosan búcsúztunk el e szép várostól, de ez nem akadályozza meg, hogy örömmel visszaemlékezzünk az itt töltött pár órára.
A kirándulás mindannyiunk számára nagyon sokat jelentett, hiszen ez az utolsó ilyen rendezvény a végzősök számára és jó, hogy felejthetetlen élményt jelentett. Köszönjük Albert Etelka, Băruța Krisztina és Miklós Renáta osztályfőnökeiknek, hogy lehetővé tették mindezt, Kaba Gábor úrnak a szervezésben nyújtott és a Bartók Béla Alapítvány támogatását.
A tizenkettedikesek nevében: Csavar Dína, Milos Annamária (12.KG), Cziprián-Kovács Kinga (12.TT) és Madaras Anikó (12.MI).