Liceul Teoretic Bartók Béla

Ce trebuie să știi despre programul educațional alternativ „Step by Step”?

Programul educațional „Step by Step” se bazează pe același curriculum ca și în clasele tradiționale, dar există diferențe semnificative în organizarea procesului educativ și în metodele utilizate. Caracteristicile programului sunt următoarele: rolul modificat al profesorului, un mediu de învățare colaborativ, metode moderne de organizare a învățării, evaluare descriptivă și o relație strânsă și continuă cu părinții.

În acest program, fiecare clasă este coordonată de doi profesori. Profesorul are rolul principal de a sprijini elevii. Se bazează pe particularitățile și abilitățile individuale ale elevilor, recompensând ideile și inițiativele noi, ținând cont de diferențele individuale dintre elevi și oferind posibilități de alegere și luare a deciziilor. Elevii lucrează în centre de activități, unde există rafturi joase cu materiale didactice, covoare, perne pentru poveste și ritualuri zilnice: provocări de dimineață, cercuri de discuții, mesaje de dimineață, calendare școlare, numărătoare a zilelor, noutăți, scaunele pentru povești, reguli proprii, timp flexibil și lucrările elevilor expuse pe pereți.

Programul include proiecte bazate pe interesele elevilor, activități de învățare cooperativă și diferențierea învățării. Aceasta asigură o tranziție mai ușoară între grădiniță și școală, cu un program de învățământ distribuit pe parcursul zilei (dimineața și după-amiaza), o sarcină mai echilibrată, o utilizare mai eficientă a timpului liber și activități variate.

Evaluarea este continuă, cu un ton pozitiv, adaptată fiecărui elev, fără comparații, și se face individual, în grupuri, la sfârșitul orelor, la sfârșitul zilei și după evenimente, iar la sfârșitul anului se evaluează nivelul de competență la toate disciplinele. De asemenea, există o relație strânsă și continuă cu comunitatea părinților, pe care se bazează colaborarea acestora.