Délvidéken jártunk a Rákóczi Szövetség jóvoltából

Az elmúlt hétvégén a temesvári Rákóczi csapat néhány tagja: Ihring Ingrid, Bereczki Ruben, Forgács Dániel, Boros Brigitta és Jakab Loránd, Fazakas Enikő tanárnő kíséretében izgatottan és jókedvűen elindult Délvidék felé. A három órás út után Szabadka városába értünk, már a város széléről megleshettük a templomtoronynak kinéző városházát. Kevés időn belül megcsodálhattuk a városháza szecessziós jellegét belülről is, amiről persze sok fényképet is készítettünk. Szabadka után Óbecse irányába indultunk. Ahogy odaértünk, első dolgunk az volt, hogy elmentünk egy rövid sétára a Tisza-partjára, majd meglátogattuk a "Than" házat, ahol sok érdekes kísérletet figyelhettünk meg és próbálhattunk ki. Az első nap Törökbecsén zártuk a napot. Második nap a korai reggeli után utunkat Pétervárad irányába vettük, ahol nem csak az Újvidékre néző csodás panorámát figyelhettük meg, hanem a vár falai között, majd a vár alatt a katakombákban megismerhettük a XVIII. században élő emberek és katonák életstílusát. Pétervárad után az első ránézésre zsúfolt Belgrádban, mármint Nándorfehérváron találta magát a rákóczis kirándulók csapata, ahol megnéztük a várat és megcsodáltuk a Dunára néző gyönyörű kilátást. Este Törökbecsén táncházzal zárult az élménydús nap. Utolsó nap meglátogattuk a Leningen szobrot, majd Kiss Ernő kriptáját. A kirándulást az Aracsi pusztatemplomnál zártuk koszorúzással.
Csodálatos élményekkel érkeztünk haza azzal a tervvel, hogy máskor is el fogunk menni a Szövetség által nyújtott kirándulásokra, ha lehetőségünk adódik rá. Köszönjük Rákóczi Szövetség !
Jakab Lóránd X.MI

22 23 24 25 26 27 28
29 30

Keresés

A pontos keresés érdekében használjon ékezetes betűket!