Gloria Victis találkozó Budapesten

Idén volt 60 éve, hogy kirobbant az 1956-os magyar kommunista ellenes forradalom Budapesten, ezért a Rákóczi Szövetség egy nagyszabású Gloria Victis találkozót szervezett meg középiskolásoknak és egyetemistáknak október 21-e és 23-a között.
   Erre kapott meghívást iskolánk is, amelynek nagy örömmel tettünk eleget és négy diáktársammal és Balla Tamás tanár úrral elindultunk Váradon át Budapestre! Velünk utaztak a Gerhardinum Líceum diákjai is, akikkel több időt tölthettünk együtt, hiszen közös volt a kísérőtanárunk és a szállásunk is.
Péntek este a Műszaki Egyetem termében meghallgathattuk Hegedűs Endre Kossuth- és Liszt-díjas zongoraművész koncertjét.
   Másnap a Budai várba indultunk, ahol a Magyarság Házában megtekinthettük a Mi, magyarok című kiállítást! A Kosztolányi Dezső által kiválasztott tíz legszebb magyar szó segítségével minden látogató képet kaphat arról, hogy milyenek vagyunk mi, magyarok. Itt meg lehet tekinteni, melyek ezek a szavak: http://mimagyarok.com/oldal.php?azon=9
   Sétáltunk a Várkertben, a vár egyes részein, csodáltuk a kilátást. Ebéd után részt vettünk az ünnepélyes megnyitón, ahol sok neves meghívottal és 56-os résztvevővel is találkozhattunk! Ezt követte a fáklyás felvonulás a Bem térre. Itt megtörtént a koszorúzás, elhangzottak az emlékező beszédek, majd szimfonikus zenével zártuk a napot.
   Október 23-án, vasárnap, megnézhettük a Parlamentet kívülről és belülről is. Láthattuk a Vadász-szobát, fogadott minket az Országgyűlés elnöke, majd megtekinthettük a Magyar Koronát is, és egy őrváltást is megnézhettünk.
   Utána indultunk haza, picit fáradtan, de telve új, friss élményekkel! Egy nagyon emlékezetes kirándulás volt, "jófej" társasággal! Ezúton is szeretném megköszönni Balla Tamás történelem szakos tanár úrnak és a Rákóczi Szövetségnek, hogy részesei lehettünk az ünnepségnek!
                                                                                                                                Horváth Kinga X. MB.

22 23 24 25 26 27 28
29 30

Keresés

A pontos keresés érdekében használjon ékezetes betűket!